Home

När  man arbetar med barn är det så himla mycket upp och nedgångar. Ena dagen bara älskar du deras witty replies, andra dagar vill man bara banka huvudet på bordet. Sen såklart, vilka barn man arbetar med. Hahha trots åldern är ju inte sädär super rolig, men de har sina stunder.

Men i tisdags var jag i alla fall på förskolan och arbetade, och hade dansade lite med de, de är OTROLIGT väl uppdaterade med de senaste låtarna bland hitlistorna. No kidding. De kan texterna bättre än vad jag kan. Självklart har vi endast låtar som inte innehåller fula saker, sen vad de lyssnar på hemma har vi inget ansvar över (så länge de inte börja svära såklart >_>). De höll på tjata ihjäl mig om vilken låt de ville lyssna på.

Och fram till någon punkt sa en pojke att han ville lyssna på Lady Gaga, och barnen börjar argumentera! Ni vet när det gick massa skvaller om att Lady Gaga var en man, hon hade en penis etc etc.

Pojke 1: Visste du! Lady Gaga hon är en Kille!

Flicka: aaa, visste du, det är sant, Lady Gaga är en kille.

Pojke 2: NEEEJ hon är en TJEJ, visst Sally! visst är hon en tjej.

Pojke 1: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ hon är kille.

Flicka: HAN är en kille, Lady Gaga är en HAN

Pojke 2: NEJ HON ÄR EN TJEJ!

Pojke 1: hon är en KILLE!

Flicka: Han! säg inte Hon, Han är en kille.

(lol haha så smarta flickor)

Pojke 1: aah Oj jag menar Han. Han är en kille.

Jag, vid det här laget visste inte vad jag skulle säga, så jag sa bara att jag tror Lady Gaga är en tjej, och så upprepade konversationen igen.

I den andra konversationen kommer den populära Justin Bieber upp. Det var ju ganska mycket fokus på att Justins Bieber målbrotts incident, och han kunde inte riktigt sjunga ordentligt.

Pojke 1:  Justin Bieber, Visste du, någon har STULITS hand röst.

Jag: HAHHAHAHAHHAHA, har någon stulits hans röst?

Pojke 1: Han kan prata, men han kan inte sjunga

Jag: Jahaaa

Pojke 1: Nämen alltså han kan sjunga, men han låter konstig när han sjunger. Han låter inte som förut.

Se hur uppdaterade barnen är. Jag vet inte om det är bra eller dåligt XD

//S

Leave a Reply

