Home

I morse hade jag min sista tenta för denna termin. Nu är det bara uppsatsskrivande som gäller, och lite andra skit saker som måste ur vägen.

Men, jag skulle vilja diskutera konceptet med salstenta. Jag menar alla studenter i min klass har studerat MINST 2 terminer i universitet/högskola, och jag tror you know the drill vid det här laget. Regler som de drar om och OM igen innan varje tenta vi har.

1. Du måste vara registrerad innan du skriver tentan

2. Du måste kunna bevisa din identitet när du (kommer till salstentan och) lämnar in tentan.

3. Sitt på en plats där det finns ett papper! (det brukar vara varannan bänk/plats om du inte sitter i aulan)

4. Inga väskor och jackor och andra skit saker ska ligga framme vid din plats = inga saker bredvid dig, såsom papper och skit. INTE UNDER BORDET ELLER STOLEN HELLER!

5. Lämna mobiltelefonen vid din väska eller jacka. Inte på dig!

6. STÄNG AV DIN MOBILTELEFON, jag stör mig så himla mycket på allt bzz bzz, och folk som verkligen vägrar ge upp och ringer om och om igen.

7. For Gods sake, om du verkligen måste ha på den, åtminstone stäng av ljudet.

8. om du går på toa, skriv upp dig på ett papper innan, och du kan endast gå på toa först efter 30 min och då får de som lämnar in blankt också lämna salen.

Och jag måste säga att JMK är redan relativt soft när det gäller dessa regler, under första terminen sa de ingenting om att mobiltelefonen ej fick vara i byxfickan, och jag hade till och med jackan bredvid. Men denna gång var de stenhårda och sa verkligen upprepande gånger att man inte skulle ha mobiltelefonen och man var tvungen att hänga upp jackor och väskor.

MEN ÄNDÅ! vad händer?

1. Tjejen som sitter bakom mig blir tillsagt att hon har papper och block under sin stol, vilket kan räknas som fusk, och de måste skriva upp det. och hon försöker såklart ursäkta sig med, men jag har ju inte använt mig av blocket…men ärligt, om du hade gjort det hade du erkänt det eller? och vad är det roliga? JO att jag sa till henne innan att hon skulle lämna de vid väskan då vi hade sista minuten plugg före starten.

Konsekvensen av detta; hennes tenta kan bli ogiltig, eller som en i Södertörn i min klass, blev avstängd! (så synd om killen, han var duktig)

2. Efter cirka 1 timme och 30 min blir jag klar med tentan, står i kö för att lämna in tentan, vad händer då, JO någons mobil låter!

och jag tänkte vilket pucko…..

vakten: vad är det som låter?

killen: ….öh det är min mobil.

vakten: . . . . . är de vid väskorna eller?

killen: eh nä det ligger här med mig

vakten *håller händerna för huvudet*: vad har jag sagt om detta?????

Killen: men alltså jag trodde den var ljudlös

vakten: ja men jag har sagt att den måste vara avstängt

killen försöker ursäkta sig: alltså jo men jag vet, men jag trodde den var ljudlös och trodde det var okay

tog telefonen och noterade detta.

Alltså okay att du hade din telefon vid dig….men åtminstone var hundra procent säker på att den inte låter.

(random bild jag hittade fårn Google haha)

//S

Leave a Reply

