Home

Förra månaden precis innan den lilla studiebidraget i juni kom in till kontot (alltså, då man var som fattigast), övertalade min väninna mig att köpa depend produkter för 200 kr för att kunna få en lite manikyr i Åhlens City. Det slutade med att jag fick låna pengar av henne för att ha råd >_> haha så typiskt mig att spräcka min budget och löna pengar från nästan månaden!

Medan vis att där och de höll på pilla på våra naglar så fick man massa bra tips från de. (kanske för att sälja produkter samtidigt? haha? Men hur som helst, så gav de oss tips, som tillexempel att jag hade randiga naglar, vilket berodde på att jag hade torra naglar, man ska polera sina naglar för att få de helt glansiga utan lack, haha det kanske är sånt som många redan vet, men för mig var det helt nytt XD

haha här är alla produkter vi köpte. Jag tror jag aldrig har haft en sådan långt kvitto!

oooh en produkt att rekommendera är de där depend burkarna till vänster. Det är nagellacks borttagning och det funkar så himla bra!! Glöm tusan bomullstussar för att ta bort nagellack. Du bara stoppar in fingret och gnuggar i den svampen som är i burken ett tag och lacket är borta! Super skönt och super effektivt. Som min kompis sa, man kan kolla på tv samtidigt. XD det kan man ju annars också, men den här kommer du inte titta ner lika ofta 😉

Sedan har mina kompisar klagat på att depend nagellack inte sitter kvar länge, vilket de inte gör heller, om du använder de utan topplack. Hemligheten är topplacket. Man ska lägga på topplacket varannan dag och det kommer se ny lackat i ett par dagar. Men man måste också tänka på vad för slags slitage man utsätter sina naglar för. Ibland kanske man gör lite “grövre” saker med sina naglar vilket resulterar att lackat börja lossa vid topparna.

Det här lacket la jag i alla fall på söndag kväll. Så det har hållt bra i 5 dagar nu i alla fall. och ursh så torra nagelband jag har.

Men varannan dag med topplacket så ska ni se att det håller mycket bättre. Vissa lack kanske håller i 5 dagar utan topplack, som OPI har jag hört ska hålla länge. Men har inte testat själv, så jag kan inte uttala mig om det. Mavala håller liiite bättre än Depend utan topplack.

//S

Leave a Reply

